Glede, Royal National park en Manly - Reisverslag uit Redfern, Australië van Monique Zwinkels - WaarBenJij.nu Glede, Royal National park en Manly - Reisverslag uit Redfern, Australië van Monique Zwinkels - WaarBenJij.nu

Glede, Royal National park en Manly

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 September 2013 | Australië, Redfern

Hallo!!

Ik woon nu al twee weken in het appartement in Redfern en het wordt steeds leuker! In de weekenden gaan we vaak leuke dingen doen met huisgenoten en 's avonds is er altijd wel iemand thuis om mee te eten en kletsen. Param, de jongen uit India, heeft een auto dus we zijn ook al twee keer met de auto buiten Sydney geweest. Vorige week vrijdag ben, zoals we elke vrijdag na werk doen, eerst wat met de studenten van het CSIRO wat gaan drinken in een bar naast werk. Daarna heb ik met Kitty (meisje van werk) afgesproken om samen in de stad wat te eten. Na lang rond te hebben gelopen zijn we in een Koreaans restaurant beland waar ze lekker, en niet zo duur, eten hadden. Ik had een soep met rijstcake en dumplings, hmm!
Zaterdag ben ik met Kimberley naar de markt in Glebe gegaan waar ze heel veel tweedehands kleding en vintage hadden en veel kraampjes met eten uit verschillende landen. Daarna zijn we naar de vismarkt gelopen waar een heel veel verse vis aangeboden wordt. Je kunt er ook bereidde vis halen. Dus je zag er echt heel veel mensen (vooral Aziaten) hele bergen vis naar binnen werken. Na de vis markt ben ik naar Paddy's market geweest en heb daar een klein portemonneetje gehaald (toch wel handiger dan die halve handtas die ik nu heb). Ik ben daarna door gegaan naar Darling Harbour waar we met Fernando (huisgenoot) en Kitty hadden afgesproken om het vuurwerk te zien, dat is iedere zaterdag avond! Daarna zij we nog uit gegaan in de stad.
De volgende dag zijn we met Param, Kimberley en Fernando naar het Royal National park gegaan. Het ligt aan de zee waardoor je veel mooie stranden hebt en uitzichten over de zee die tegen de rotsen aan knalt.
Na het weekend was het weer tijd om een week te werken en uit te kijken naar het volgende weekend.
Gisteren zijn Kimberley en ik met de bus naar The Spit Bridge gegaan en zijn vanaf daar naar Manly gelopen. Het is een hele mooie wandeling door de bush waarbij je af en toe uit komt op een strandje. Onderweg hebben we ook veel vogels, leguanen en een soort salamanders gezien. Toen we in Marly aan waren gekomen hebben we wat te eten gehaald en de bus gepakt naar Palm beach. Het was een lange rit (ongeveer anderhalf uur) maar het was het zeker waard! Vanaf het strand had je een heel mooi uitzicht over het water en bergen die er erg mystiek uit zagen. We zijn naar een vuurtoren gelopen op een berg waar je een heel mooi uitzicht hebt over Palm beach. En toen we weer naar beneden liepen ging ook nog eens net de zon onder. Dus dat zorgde voor een extra mooi effect.
Vandaag hebben we rondgelopen in de gezellige straatjes van Newtown, een buurt met veel kleine boutiquejes met vintage kleding, toko's, kruidenwinkeltjes, wereldwinkels en veel restaurantjes. Daarna zijn we naar Darling Harbour gelopen waar een Maleisisch festival was met dans en muziek maar vooral veel eten! :)

• 13 Oktober 2013 - 14:44

Anouk:

Lieve Momo! Wat ontzettend jaloers makend, jouw verhalen... het ziet er allemaal heel mooi uit daar! En de verhalen klinken goed :) Op het moment is het weer hier stormachtig en de studieweek is weer begonnen.. Heel veel succes en plezier weer de komende week en we missen je hier!! Snel nog een poging doen om te skypen! xx <3

• 24 Oktober 2013 - 10:39

Mieke:

Hoi Monique,

Hoe is het bij jouw? Van je paps en mams hoor ik goede berichten, je schijnt je plekje gevonden te hebben en je stage verloopt ook goed. De helft van je tijd daar zit er al weer bijna op, de tijd vliegt! In de kas zijn wij al weer met de kerst bezig, hoewel het weer er nog niet erg naar is. De zon schijnt en soms is het nog 22 graden. Het is nu herfstvakantie en Lex en Frank zijn altijd bij elkaar, ze logeren nog steeds, grappig hoe zij het altijd met elkaar kunnen vinden!! Hoe is het met je wenkies? De zon zal ze wel lichter gemaakt hebben. Na Ausi maar weer eens op de stoel bij tante! Mo ik wens je nog een fijne tijd, geniet ervan, het is zo weer voorbij! Tot gauw, groetjes van ons allemaal xx.